بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار
سرخط خبرها

شرایط عجیب هندبال بانوان مشهد در لیگ برتر| هیاهو و هیچ!

  • کد خبر: ۸۳۶۳۸
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
  • ۱
شرایط عجیب هندبال بانوان مشهد در لیگ برتر| هیاهو و هیچ!
هبوط حامی مالی هندبال بانوان فرارسیده و وی همچون اسلاف خود عمری کوتاه در ورزش حرفه‌ای داشت و ناگهان کنار کشید!

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بعد از ۲ سال قهرمانی مشهد در لیگ برتر هندبال بانوان، امسال نماینده این شهر ناگهان غیب و به غایب بزرگ فصل تبدیل شد و مهاجرت ناگهانی یک مدیر، امید و آر‌زو‌های دختران ورزشکار را نیز با خود از این شهر برد.

شوک و سکوت

احتمالا فقط این داستان‌ها در ورزش مشهد رقم می‌خورد؛ رفت‌و‌آمد‌های عجیبی که گاهی باعث شادی و افتخار می‌شوند و گاهی بساط ناامیدی و یأس را بین اهالی ورزش این شهر به‌پا می‌کنند. یک باشگاه ورزشی مشهدی، فقط ۱۵‌روز مانده به شروع لیگ برتر و در‌حالی‌که از مدت‌ها قبل تمرینات تیمش آغاز شده بود و ۳۰‌درصد از قرارداد بازیکنان هم پرداخت شده بود و حتی برای اولین‌بار پای بازیکنان خارجی را به لیگ بانوان امسال باز کرد، ناگهان خبر انحلالش به گوش می‌رسد و بهت و ناراحتی نصیب بازیکنان تیم می‌شود. همه روی قهرمانی آن‌ها در لیگ‌۱۴۰۰ برای سومین‌بار حساب باز کرده بودند، اما خبر نابودی این تیم در ۲۴ ساعت نخست، هندبالیست‌ها و اعضای این ۲ تیم را به سکوت ناشی از شوک و ابهام برد.

بازیکنان تیم اشتادسازه مشهد همچنان در حال تمرین برای شروع لیگ برتر بودند و حتی خیال اینکه قرار است در یکی‌دو روز آینده دیگر تیمی به نام اشتادسازه وجود نداشته باشد، از گوشه ذهنشان عبور نمی‌کرد؛ اما ناگهان تماس‌های عجیب دوستانشان در استان‌ها و تیم‌های دیگر شروع شد. همه از انحلال خبر داشتند، به‌جز بازیکنان. اشتادسازه تصمیم ناگهانی خود را ابتدا به فدراسیون اعلام کرد و از آنجا به بعد دهان‌به‌دهان این خبر تلخ پیچید تا به اعضای این تیم رسید. یکشنبه ۱۱‌مهر هم قرعه‌کشی لیگ هندبال بانوان با حضور ۸ تیم شرکت‌کننده برگزار شد که در‌این‌بین نام اشتادسازه نیز حضور داشت. اما فقط چهارپنج روز بعد از آن خبر انحلال باشگاه و مهاجرت مالک اشتادسازه در رسانه‌ها پیچید.

رئیس هیئت استان: کاری نمی‌شود کرد

رضا علیزاده، رئیس هیئت هندبال خراسان رضوی، نیز از این خبر اظهار ناراحتی می‌کند، اما می‌گوید دیگر تیمی به نام اشتادسازه وجود ندارد و این اتفاق در عرض چند روز رقم خورد. چاره‌ای نیست و با رفتن اشتادسازه در این مدت کوتاه امکان جذب حامی جدید نیست و مشهد امسال تیمی در لیگ برتر ندارد. بازیکنان تیم هم در حال پیوستن به تیم‌های دیگر هستند. او در پاسخ به این سؤال که هیچ راه چاره‌ای وجود ندارد، گفت: شاید در جلسه فدراسیون تصمیمی گرفته شود که تیم مشهد در لیگ برتر بماند یا فرصتی بدهند و لیگ را به تأخیر بیندازند.

اما این گمانه‌زنی راه به جایی نمی‌برد، زیرا دیروز اعلام شد که لیگ هفته آینده ۲۹‌مهر آغاز می‌شود و به‌دلیل برنامه شروع اردو‌های تیم ملی برای اعزام به اسپانیا امکان تعویق لیگ وجود ندارد. از‌سوی‌دیگر از اسکلت تیم اشتادسازه فقط ۲ بازیکن مشهدی باقی مانده‌اند و مابقی جذب تیم‌های دیگر شده‌اند. بازیکنان بومی دیگر هم با مربی مشهدی راهی دیار شاهرود شده‌اند تا با نام این شهر در لیگ امسال شرکت کنند. عملا بازیکنی باقی نمانده است که برای نماینده احتمالی مشهد بازی کند.

بازیکن اشتادسازه: راهی شهر‌های دیگر شدیم

ملیحه یغمایی‌پور، بازیکن مشهدی اشتادسازه در این ۳ سال اخیر بوده است و حالا با انحلال ناگهانی این تیم مجبور است کار و زندگی در شهر خود را رها کند و جذب تیم‌های دیگر شود. او می‌گوید: اول فدراسیون خبر انحلال را از مالک باشگاه شنید و بعد تماس‌ها و پیام‌های دوستانمان در تیم‌های دیگر به ما رسید که شنیده‌ایم اشتادسازه منحل شده است، در‌حالی که ما خبری نداشتیم.

بعد از یک روز به ما اعلام شد که اگر بمانیم، با یک نام دیگر و با مدیریت اصغر سهمی در لیگ شرکت می‌کنیم؛ اما آن پروژه هم به نتیجه نرسید و به ما اعلام شد که ۳۰‌درصد قراردادی را که گرفته بودیم، پس بدهیم تا رضایت‌نامه دریافت کنیم و در این مدت کوتاه تیمی دیگر برای خودمان جور کنیم.

اکنون هم فقط ۲ نفر از بچه‌های بومی موفق به دریافت رضایت‌نامه نشده‌اند، زیرا ۳۰‌درصد را پس نداده‌اند. هر‌چند وقتی باشگاهی منحل می‌شود، دیگر رضایت‌نامه معنایی ندارد! هر تیمی می‌تواند در‌نهایت ۱۸ بازیکن بگیرد و استان‌های دیگر هم تاحدودی تیم‌های خود را بسته بودند، با‌این‌حال بازیکنان اشتادسازه پیشنهاد‌هایی داشتند و در حال پیوستن به این تیم‌ها هستیم. با‌وجود‌این تعدادی از بازیکنان بدون تیم خواهند بود.

روس‌ها در ایران ماندند

یغمایی‌پور درباره سرنوشت ۲ بازیکن روس که قرار بود برای اشتادسازه بازی کنند و ۳۰‌خرداد با این باشگاه قرارداد بستند، تصریح کرد: بیش از ۴۰ روز از شروع تمرینات ما می‌گذشت و تمرینات به‌خوبی پیش می‌رفت. بازیکنان روسی متأسفانه به‌دلیل بسته‌شدن لیگ کشورشان نمی‌توانستند به روسیه بازگردند، اما پیشنهاداتی از تیم‌های دیگر دارند و طی یکی‌دو روز آینده تیم آن‌ها مشخص می‌شود. عده‌ای از بازیکنان هم در انتظار درست‌شدن قرارداد‌های خود بودند، اما هیچ‌وقت این موضوع رقم نخورد.
او درباره نشمین شافعیان، سرمربی تیم اشتادسازه، نیز گفت: شافعیان اکنون بدون تیم است، اما او هم پیشنهاد‌هایی از تیم‌های دیگر داشت؛، ولی احتمالا در کادر کازرون حضور پیدا کند.

حضور تیمی مشهدی، اما از استان دیگر!

بازیکن مشهدی اشتادسازه خاطرنشان کرد: موضوع جالب در این فصل حضور یک تیم مشهدی، اما از یک استان دیگر است. صفیه قاسمی، مربی خوب مشهدی، سال قبل بازیکنان مشهدی را با حمایت شاهرود راهی لیگ‌یک کرد که در‌نهایت این تیم توانست با عملکرد خوب مشهدی‌ها به لیگ برتر صعود کند و امسال هم با ترکیبی ۹۰‌درصدی از ورزشکاران استان در لیگ برتر حضور دارند و از این موضوع بسیار خوش‌حال هستم، اما‌ای کاش از آن‌ها در استان خودمان حمایت می‌شد. از اول هم غیربومی‌کردن تیم اشتادسازه و نادیده‌گرفتن مشهدی‌ها کار اشتباهی بود. مهره‌های بسیار خوبی در استان داریم، اما همتی برای حمایت از آن‌ها وجود ندارد و کسی تلاش نمی‌کند استعداد آن‌ها را ببیند.

نگاهی به کارنامه اشتادسازه

باشگاه اشتادسازه را در دو‌سه سال اخیر همه به نام یک باشگاه متمول می‌شناختند. تشکیل تیم کهکشانی و جمع‌کردن ستاره‌ها دور هم فقط از عهده تیم‌های با پشتوانه مالی خوب برمی‌آید. موضوعی که اشتادسازه را از انتهای جدول سال‌۹۷ به ۲ قهرمانی پیاپی در سال‌های‌۹۸ و ۹۹ رساند. علاوه‌بر‌آن اشتادسازه به رشته‌های ورزشی دیگر نیز همچون والیبال، شنا، شمشیر‌بازی و‌... ورود کرد و تیم‌هایی را تحت‌حمایت خود گرفت. آخرین کار تأثیرگذار این باشگاه، حمایت مالی از تیم ملی هندبال بانوان در قهرمانی آسیا بود و ملی‌پوشان با لباس‌هایی منقش به نام این باشگاه با حریفان آسیایی در اردن روبه‌رو شدند و برای اولین‌بار سهمیه جهانی را کسب کردند و روی سکوی چهارم آسیا قرار گرفتند.

اولین سال حضور اشتادسازه مشهد در لیگ برتر هندبال بانوان، سال ۹۷ بود که در پایان فصل با چنگ‌و‌دندان و با تیمی کاملا بومی توانست در لیگ باقی بماند. پره، سرمربی آن فصل، حسابی از حامی مالی در آن سال گلایه‌مند بود و برخی بازیکنان مشهدی حتی آن فصل رایگان بازی کردند. در فصل بعد مدیریت باشگاه دست به تغییر بزرگی ز‌د و با جذب یکی از بهترین مربیان ایران و بهترین بازیکنان و ملی‌پوشان، تیمی را راهی میدان کرد که در پایان فصل، قهرمان لیگ‌۹۸ شد و تیم مجوز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را پیدا کرد که البته به‌خاطر کرونا اعزام نشدند.

سال ۹۹ هم همین روند ادامه پیدا کرد، اما با چند بازیکن بومی بیشتر و بازهم جام قهرمانی به مشهد آمد و این‌بار نیز به‌دلیل کرونا از حضور در جام باشگاه‌های آسیا انصراف داد؛ ولی بعد از این خبر اسپانسری آن‌ها از تیم ملی هندبال بانوان مخابره شد تا بتوانند این تیم را در قهرمانی آسیا همراهی کنند که این اتفاق هم افتاد.

سرنوشت مشابه و عجیب اسپانسر‌ها در مشهد

نماینده هندبال خراسان رضوی قبلا هم چنین‌تجربه‌ای را پشت‌سر گذاشته بود. باشگاه متمول ثامن‌الحجج (ع) با شروع دهه‌۹۰ در لیگ بانوان ظهور کرد و برای ۵ سال متوالی قهرمانی را برای خراسان رضوی به ارمغان آورد؛ اما در آستانه شروع لیگ سال‌۹۵، مالک باشگاه نیز درگیر موضوعات قضایی شد که در‌نهایت کار به انحلال تیم‌های این باشگاه کشید و بعد از آن به‌مدت ۲ سال خراسانی‌ها جایی در لیگ برتر هندبال بانوان نداشتند. سرنوشت مشکی‌پوشان نیز بی‌شباهت به این شرایط نبود.

باشگاهی که با قدرت به ورزش بانوان ورود کرد و تیم‌های زیادی را تحت حمایت گرفت، اما ناگهان اعلام انحلال و خیلی از تیم‌ها را ناامید کرد. حالا نوبت به اشتادسازه رسید که با رفتنش باعث تغییر در برنامه خیلی از ورزشکاران و مربیان شد و آن‌ها را دقیقه ۹۰ راهی شهر‌های دیگر کرد. به‌جز هندبال، باید دید تکلیف تیم والیبال اشتادسازه که قرار بود در لیگ برتر امسال شرکت کند، چه می‌شود؟ شاید باید از سنگ بزرگ اسپانسر‌ها در شروع راه ترسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یسنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
0
0
آلی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->